Bilans zamknięcia w jsfp za 2019 rok - sposób i zasady prawidłowego przygotowania urządzeń księgowych do sporządzenia sprawozdania finansowego
Termin: 31.01.2020 r. / Miejsce: Warszawa
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie procedur związanych z księgowym zamknięciem roku 2019 w zakresie:
- czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego
- inwentaryzacja roczna
- przeksięgowania roczne i prawidłowe ustalenie wyniku finansowego
- praktyczne omówienie zasad prezentowania danych w poszczególnych pozycjach Bilansu Zamknięcia oraz w załącznikach
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do skarbników, księgowych oraz pracowników służb finansowych jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek organizacyjnych (jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych) oraz samorządowych instytucji kultury i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej a także księgowych oraz pracowników służb finansowych administracji rządowej i podległych jej jednostek.
PROGRAM SZKOLENIA
- Czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego:
1. Ustalenie terminu wpływu dokumentacji finansowej do jednostki oraz terminu rocznych sprawozdań: budżetowych i finansowych.
a)zaksięgowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych, jakie miały miejsce w danym roku
b) monitorowanie realizacji zobowiązań na przełomie roku budżetowego,
2. Rozliczenie udzielonych i otrzymanych dotacji.
3. Korekta odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
4. Koszty i zobowiązania na przełomie roku budżetowego.
5. Rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom.
6. Dokonanie księgowań, które – zgodnie z przepisami szczególnymi – podlegają wykonaniu na koniec roku budżetowego w odniesieniu do:
a) ewidencji oraz weryfikacji należności i zobowiązań,
b) odsetek za zwłokę,
c) odpisów aktualizujących wartości należności,
d) zaangażowania wydatków itp.
II. Inwentaryzacja roczna – cel i jej rola w związku z zamknięciem roku:
1. Funkcje i cele inwentaryzacji, inwentaryzacja jako element rachunkowości jednostki
2. Metody( rodzaje, sposoby)przeprowadzania inwentaryzacji wg uor
3. Inwentaryzacja drogą spisu z natury:
a) prace organizacyjne przed spisem,
b) zespoły spisowe – zadania i odpowiedzialność,
c) spis majątku oznaczonymi kodami kreskowymi,
d) rozliczenie spisu z natury.
4. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald.
5. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji aktywów i pasywów
6 Prawidłowe .rozliczenie inwentaryzacji i ustalenie ewentualnych różnic.
a) opracowanie prawidłowej dokumentacji poinwentaryzacyjnej
b) ujęcie różnic inwentaryzacyjnych w księgach jednostki
III. Przeksięgowania roczne i prawidłowe ustalenie wyniku finansowego:
1. Sporządzenie zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych, które stanowią podstawę prawidłowego sporządza rocznego sprawozdania finansowego.
IV. Praktyczne omówienie zasad prezentowania danych w poszczególnych pozycjach Bilansu Zamknięcia oraz w załącznikach :
1.W zestawieniu zmian w funduszu jednostki,
2. W rachunku strat i zysków,
3. W dodatkowych informacjach i objaśnieniach do B.Z.
V. Dyskusja wolne wnioski i zapytania.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 9:00 – 14:30.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)
Oświadczenie VAT (do pobrania)